liiinnsblogg

Alla inlägg under juli 2012

Av Linn Henriksson - 31 juli 2012 23:38

Hej! Jag kom hem vid 20:45 tiden förut. Jag hade varit o ridit min sköthäst för första gången! Han kallas för Kalle men han heter något annat egentligen som jag inte kommer ihåg just nu :P Han är mörkbrun med svart man,och han är 170 cm mh. Det gick väldigt bra idag. Jag började med att borsta honom och sen sadlade jag. Han som äger honom gick med mig o pappa till en paddock och där travade jag bara idag eftersom jag var lite ovan vid att rida för jag har inte ridit på ca 1 år,men det gick väldigt bra ändå ;) Men när vi skulle gå tillbaka till stallet så började det regna otroligt mycket.

Här är en bild på mig & Kalle <3<3 Från idag!

 

Av Linn Henriksson - 31 juli 2012 15:58

Hej allihop! Idag känner jag mig ganska förkyld. Det är jätte jobbigt! Men snart ska jag till mamma och pappas kompis och provrida en av deras hästar som kanske ska bli min sköthäst varje fredag :D Det ska bli super roligt! Jag ska inte rida så mycket direkt,utan jag ska bara rida en sväng,eftersom jag inte har ridvanan än. Jag har inte ridit på snart 1 år så man har ju inte kvar balansen riktigt ^^ Men det ska väl gå bra ändå. 

Pappa glömde helt bort att fråga vad hästen hette när han pratade med honom x) Så det vet jag inte än,men jag vet att den är brun och 170 mh. Det är ju ganska stort men dom större hästarna är ofta alltid snällare än små ponnysar ;)

Det var allt! Jag berättar mer senare om hur det var o.s.v

Ha det bra!

-Linn

Av Linn Henriksson - 28 juli 2012 23:49

Hejhej! Jag försöker göra en sån normal och bra blogg som möjligt av mitt liv, och med lite tips från Fokis har jag kommit på lite saker som jag kan använda för att göra bloggen bättre. Jag ska absolut inte tjata på er om att ni ska komentera eller så,för det bestämmer ni själva! Men ni får istället gärna komma med ideer på vad jag kan göra för inlägg o.s.v

Om du nu har något intressant ämne som du tycker om och vill att jag ska göra ett inlägg om så ska jag verkligen försöka göra ett så bra som möjligt! Det kan vara allt från Musik och artister till Målning & fimolera eller djur :) Det som du tycker är intressant helt enkelt!


(Dom inläggen som jag skriver om min dag o.s.v skriver jag av från min dagbok)

Igår var jag,mamma och pappa på ''Saltön''. Det tog ca 3 timmar att komma dit,om man räknar med några stopp på vägen.

Först åkte vi bil i ca 1 timma tills vi kom fram till ''Göksäter'',det är som Gekås ullared fast mycket mindre men lika billigt.

Jag köpte saker för 420:- haha,det var egentligen inte meningen att det skulle bli SÅ mycket.....men nu måste jag sälja mycket GT för att få ihop pengar till Gekås som vi ska åka till om 2 veckor (sista veckan på sommarlovet)

Sen fortsatte vi. Jag mådde inte illa som jag trodde att jag skulle göra för jag hade min mobil och hörlurar så jag lyssnade på musik. Vi har köpt en systemkamera så den hade vi med och tog massa kort. En till som var med på ''dagsutflykten'' var våran hund Charlie. Han gillar inte att åka bil för jag tror att det hände något när han var liten men då hade vi inte köpt honom än. Men han älskar vatten ^^

När vi hade kommit längre fram kom vi till en lada,den hette ''Lottas lada''. Där kunde man köpa kläder,leksaker,skor och massa annat smått o gott! Jag älskar sådana små affärer.

Jag köpte en liten glasskål och en daimglass.

När vi kom fram till Saltön så hittade vi ingen parkering för man behövde något speciellt kort att parkera med men vi visste inte vart man fick tag på dom. Så vi letade vidare efter en parkeringsplats och till slut hittade vi en liten parkering som var gratis men man fick bara stå där i 4 timmar. Vi tog sedan med Charlie och gick ner till bryggorna och mataffären. Mamma gick in och köpte mackor o dricka medans jag och pappa väntade utanför med Charlie.

När vi var klara med det fortsatte vi ner och satte oss på en brygga för att fika. Jag hade med mig en Julia tidning som jag satt o läste. Båtar åkte förbi hela tiden och man blev jätte sugen på att åka båt,men vi har en liten enkel motorbåt som vi köpte för drygt ett år sedan,men som vi inte har fått iordning på än eftersom pappa har varit sjukskriven i 16-17 månader! Sen gick vi runt lite och tittade på båtarna och stugorna. Pappa har släkt på Saltön så vi träffade hans ena kusin kjell när vi hade badat Charlie i havet. Hans hus ligger sjukt nära hamnen,och så snackar vi 5 meter från hans hus till hamnen :o Det var jätte fint hus och lagom stor trädgård. Dom har en jätte fin segelbåt som dom skulle sälja och den skulle kosta runt 500 000 kr....! Vi gick o tittade på hans båt och sen blev vi bjudna på kladdkaka med grädde och jordgubbar. Jag hade aldrig träffat dom förut så det var första gången. 

Vi stannade i ca 2 timmar och sen blev klockan 18:00 så då var våran parkeringstid slut.

På vägen hem lade jag en handduk i fönstret som kudde och jag somnade väldigt snabbt.Det var super fint väder hela dagen så det var jätte varmt :) När vi kom hem klockan 20:35 så packade jag upp mina fynd och sen spelade jag The sims 3.

 

Charlie <3

Från pappas kusins hus

 

Vid en brygga!

 

Lite av det som jag köpte på Göksäter ^^ Jag köpte dom 2 ramarna också som ni ser nedan -->>

 

Här är dom!


Idag sålde jag GT i ösregn -.- Och sen började det att regna mer så jag var hemma och myste med en film och sen på eftermiddagen kom mina kusiners hund Mimmi för hon skulle vara hos oss under kvällen, så jag var ute med henne förut. Dom kommer snart och hämtar henne för den är snart 12 på kvällen ^^


Kram!

-Linn 


Av Linn Henriksson - 22 juli 2012 13:27

Hej hej! Först tänkte jag fråga vad ni tycker om min header? Ni får gärna komentera svaret ;)

Men nu kommer bilder från igår!

P.s Det blev grillning ändå,för det blev väldigt fint väder senare ;D

               

KRAM! Nu blir det liseberg! :DD <3

Av Linn Henriksson - 21 juli 2012 16:07

Hej! Idag har jag faktiskt gjort ganska mycket! Vi åkte ca halv 10 imorse till en loppmarknad. Där köpte jag 2 saker som ni ska få se snart. Det var ganska tråkigt för det var nästan bara gammla saker -.- så det fanns inte så mycket för mig att köpa där. Sen åkte vi till havet i vallda. Vi var inte på någon strand utan bara på en brygga och tittade lite. Men helt plötsligt kom det en seglarskola förbi ^^ och det såg jätte roligt ut på nära håll :P Sen satt vi på en bänk och tittade på havet o.s.v

När vi var klara där så åkte vi till Mcdonalds ;D Jag tog en cheese burgare,en dricka och en liten pommes.

Och när jag trodde att vi var påväg hem körde pappa in till Willys -.- För mamma och pappa skulle handla mat. Men jag väntade i bilen. När dom kom därifrån fick jag reda på att mormor skulle komma på middag senare och vi skulle grilla :)

Men ''shopping timmarna'' var inte slut än.....Dom skulle tydligen in på Ikea och köpa något också ^^ men jag följde inte med in dit heller. Jag satt kvar i bilen och försökte göra en videoblogg men det gick sådär x) Jag har 4-5 bloopers som jag kommer att lägga ut från den stunden :x

Sen när dom kom tbx igen hade dom inte ens köpt det som don egentligen skulle köpa? Dom hade köpt massa annat istället  Men sen åkt vi hem. Och nu är jag hemma.Jag ska börja städa rummet nu eftersom mormor kommer om 30-45 min.

p.s Jag vet inte om det går att grilla för det börjar nog regna snart :/

Bilderna från idag kommer nog lite senare för det dampar lite på min dator just nu så den vill typ inte föra över bilderna från kameran till datorn...:/ Men dom kommer snart! <3

Kramar!

-Linn

 

Av Linn Henriksson - 20 juli 2012 21:57

Hej hej hej! Nu var det längesen igen....men jag hade tappat intresset lite till denna bloggen men nu känns det bättre ;) Och jag kan lova er att det kommer att komma fler ''live'' bilder på mitt liv och massa annat som jag gör! :))

Så nu tänkte jag börja att berätta om vad jag har gjort under sommarlovet än sålänge.

Jag var i Estland med min bästis vecka nr.2 på sommarlovet i 9 dagar! Och vi hade väldigt väldigt roligt! (Jag lägger ut lite bilder på det snart) Vi badade faktiskt inte för det var väldigt kallt i vattnet   ^^ Men vi hade trevligt ändå :P

Jag har också varit på Frölunda torg och där köpte jag lite tillbehör till min fimolera o.s.v. 

Det tråkiga är att jag inte har badat i någon sjö eller i havet på hela sommarlovet -.- :( och det suger! Det bara regnar och är typ kallt hela tiden (nästan) Men idag var det fint väder :D   

Nu känner jag att jag inte orkar berätta om allt som jag har gjort så jag hoppar till slutet X)

Idag vaknade jag 05:30 -.- Och sen kunde jag inte somna om,så jag låg vaken från 05:30-08:45....men som tur var så hade jag min dator parkerad jämte sängen på en skrivbordsstol ;D Så jag satt lite med den då och tittade på Andra Avenyn klockan 6 på morgonen! ^^ Iallafall.....sen gick jag upp och åt frukost,samtidigt som jag tittade på Tv men det var bara tråkiga saker där så jag satte på en DvD film istället (Mr.Beans semester) 

Igår hade jag bestämt att jag och min bästis skulle äta lunch idag på thairesturangen. Vi skulle träffas kl.13:30 så jag tog på mig kläder senare och sen körde mamma mig dit ;) Det var jätte gott! Vi tog en lunchbufe och vi åt friterad kyckling med ris och sen tog vi lite nudlar också!   

När vi gick därifån köpte vi varsin glass på vägen och så tog vi en promenad. När vi gick där kom plötsligt våran kompis cyklande. Hon skulle till sin sköthäst så vi följde med för det låg inte långt bort alls :) Efter det så gick jag hem. På vägen hem svettades jag ihjäl typ...det var jätte varmt att gå hem men det gick bra ändå för jag hade min mobil och hörlurar så jag lyssnade på musik!

Nu kom jag nyss hem från Ica för jag var där med syrran :P Jag köpte Ben & Jerry glass!  Nu kommer det en crazy bild på mig x) Jag har inte svart hår egentligen ^^ Och en bild på Ben & Jerry :DD 

Ha det bra! Godnatt! <3

   

Imon ska jag på loppmarknad :') Jag ska visa er imon vad jag köpte (Om jag köper något,men det kommer jag nog)

Kram! <3



Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Omröstning

Gillar du min blogg? :)
 JA!
 Nej
 Sådär

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

Gästboken för alla älskade läsare


Ovido - Quiz & Flashcards